Monetizace dat

Monetizace dat

Propojte svá data se subjekty z jiných odvětví, realizujte společné kampaně a objevte nové zdroje vašich výnosů.

Data klientů jsou vaše rodinné stříbro, které digitalizace dokáže velmi slušně zhodnotit. Umožníme vám vytěžit informace z různých datových zdrojů pro zkvalitnění vašich zákaznických služeb nebo rozšířit nabídku o služby třetích stran. Otevřeme vám zcela nový prostor pro oblast marketingových služeb a zprostředkování cíleného marketingu ve spolupráci se společnostmi z jiných oborů.

Informace o vašich zákaznících umíme zpracovávat v reálném čase. Sestavujeme modely umožňující identifikaci potřeb a záměrů vašich klientů, čímž významně zpřesníme cílení vaší nabídky, správnou reakci obchodu nebo zákaznické linky. Anebo vám navrhneme optimální retenční aktivitu, popř. pomůžeme identifikovat a minimalizovat rizika odchodu klientů.

Big Data vyhodnocujeme nejen osvědčenými tradičními přístupy, ale i moderními technikami strojového učení (machine learning), hlubokého učení (deep learning) a textové analytiky (NLP – natural language processing).

Data, která umíme vytěžit:

  • data z relačních databází,
  • logovací záznamy z webu a aplikací,
  • lokačními záznamy,
  • údaji ze senzorů,
  • textové soubory,
  • obrázky a fotografie,
  • video záznamy,
  • open data.
43 %

43 % zákazníků sdílí svá osobní data, aby získalo nabídku založenou na osobních preferencích nebo své nákupní historii. (Zdroj: YouGov)

Příklady monetizace telekomunikačních dat

  • Efektivita outdoorových kampaní – zjistěte díky datům o pohybu zákazníků, která lokalita je efektivnější a generuje reakci klientů, leady nebo přímé nákupy. Nabídněte podobnou službu dalším firmám např. z retailu. 
  • Excelentní marketingové služby – identifikujte vhodné cílové skupiny jako zdroj pro event driven či kontextové marketingové kampaně. Poskytněte firmám službu při plánování krátkodobých akcí, mapování návštěvnosti nebo potenciálu jejich obchodních míst. Sami budete mít pod kontrolou obsah a frekvenci, kterými zákazníky oslovujete.
  • Hodnocení bonity klienta – vaše informace o solventnosti klientů jsou neocenitelným vstupem pro celou řadu poskytovatelů služeb např. z finančního sektoru. Klient této instituce tak může např. získat lepší podmínky pro úvěru. Pomůžeme vám vyřešit celý proces technologicky i legislativně, aniž by byla porušena ochrana osobních údajů.
  • Retence zákazníků – zjistěte, kteří klienti se snaží opakovaně a bezúspěšně dovolat na zákaznickou linku vašeho partnera. Umožněte vašim partnerům vytvořit opatření proti odchodu klientů ke konkurenci a zlepšit zákaznickou zkušenost.
75 %

75 % spotřebitelů je ochotno sdílet svá osobní data se společností, jestliže transparentně komunikuje jejich další využití. (Zdroj: Accenture)

Data anonymně

Jako třetí strana umíme spojit portfolia obou stran, analyzovat typologii klienta, který je zajímavý pro každého z účastníků. Vlastní monetizace dat proběhne zcela bezpečně, plně v souladu s platnou legislativou. Pracujeme pouze s anonymizovanými daty, nad kterými vystavíme jasně definované byznysové případy využití.

Inspirace ze zahraničí i od nás

Retail: aby se zákazník vracel
Přilákat nové zákazníky a získat zpět ty, kteří se rozhodli nakupovat jinde. Tak znělo zadání pro marketingové oddělení jednoho retailera v Helsinkách. Na pomoc si vzali telco data.

Venkovní reklama: relevantní cílové publikum
Posterscope inzeruje v Singapuru na outdoorových reklamních plochách. Díky anonymním a agregovaným datům mobilního operátora zjistil kdo chodí kolem jakých reklamních ploch. Inzerci tak umístil tam, kde se pohybuje relevantní cílové publikum.

Finanční služby: snižování rizika
Česká služba TelcoScore predikuje chování zákazníka – pravděpodobnost, že nedodrží své závazky ve finančních službách, na základě telekomunikačních dat od všech tří telekomunikačních operátorů.

Rádi byste získali řešení přímo na míru vašim potřebám? Kontaktujte nás ještě dnes.

Zanechte nám kontakt, ozveme se vám.

Děkujeme

V co nejbližší době se vám ozveme.

Jiří Balcárek

Ředitel divize Telco a Retail

Jiří Balcárek