Případové studie ČSOB


ČSOB

ČSOB pojišťovna s pomocí Adastry implementovala systém pro měření výkonu obchodníků

Management pojišťovny nyní může kdykoliv změřit výkon obchodního zástupce. Dříve těžko dostupná data jsou dnes na dosah ruky.

Jaký problém jsme řešili

Řízení obchodní sítě využívá synergie několika systémů, které byly v ČSOB pojišťovně vybudovány během spolupráce s Adastrou.

Pro reporting vybraných ukazatelů se využívá manažerský informační systém (MIS) s datovým skladem, jehož budování bylo zahájeno v roce 1999 a následně v několika etapách rozvíjeno.

Na zakázku implementovaný systém KIS pro obchodní zástupce zpřístupňuje jednotlivým uživatelům potřebné informace o klientech, jejich smlouvách, pojistných událostech resp. úkolech k nim vztaženým a zajišťuje operativní komunikaci s obchodníky napříč různými distribučními kanály. Robustní systém přístupových práv zajišťuje, že k daným informacím se dostane pouze ten, kdo se má o klienta a jeho potřeby opravdu starat.

Obchodní zástupci se tak nemusí obávat toho, že jim klienta někdo přebere.

Systém pro centrální plánování obchodních kampaní (Campaign Management) je z hlediska komunikace s obchodní sítí napojen právě na zmiňovaný systém KIS a umožňuje tak velmi efektivně realizovat zvolené kampaně a sbírat odezvu z celé obchodní sítě.

Na pozadí se navíc využívá centrálně udržovaná databáze klientů pojišťovny, takže obsluhu klientů lze mezi jednotlivými systémy koordinovat a konsolidovaně vyhodnocovat.

Jak projekt dopadl

Podařilo se nám pro klienta dosáhnout efektivního řízení výkonu obchodní sítě (agentů) v regionech, zajistit jednotná a ověřená data pro controlling a výkaznictví. 

Dalším byznys přínosem našeho řešení je řízení produktového portfolia, vyhodnocování profitability a tržní perspektivy produktů.

Klient získal rychlá a důvěryhodná data pro analýzy prodeje, agentských provizí, pojistného kmene, předpisů a plateb pojistného a likvidace pojistných událostí. Součástí řešení je i příprava dat pro analytické CRM (identifikace klientů, měření profitability, zvyšování loajality) a zhodnocení investic do datového skladu jeho využitím pro CRM.

Díky manažerskému IS od Adastry může náš management kdykoliv změřit výkon obchodního zástupce, analyzovat pojistné události nebo tržní perspektivu určitého produktu. Kdysi těžko dostupná data jsou dnes na dosah ruky a celá společnost si již zvykla používat tuto výhodu jako samozřejmost. Při realizaci manažerského informačního systému, který společnými silami nadále rozvíjíme a zlepšujeme, Adastra prokázala, že je vysoce profesionální firma. Panuje mezi námi velká důvěra.

Jiří Kraus, ředitel IT, ČSOB pojišťovna, a.s.

Sdílejte dále:

Zajímá vás podobné řešení? Ozvěte se nám.

Děkujeme

V co nejbližší době se vám ozveme.