Případové studie Tyrecheck


Tyrecheck

Adastra v Tyrechecku zmodernizovala datové sklady a reporting v cloudu

Zapomněli jste u svého auta vyměnit zimní pneumatiky za letní a naopak? A nemusíte si náhodou koupit nové? Mají vozy, kterými disponujete, problémy s některým parametrem pneumatik? Teď už na kola nemusíte myslet, pomůže vám Tyrecheck. A vy se jen přes počítač či mobilní zařízení podíváte do reportu nebo na jednoduchý dashboard, který nadefinovala Adastra. Data pro váš reporting se čerpají z cloudového řešení datového skladu, který Tyrechecku pomohla vybudovat Adastra.

Jaký problém jsme řešili

Tyrecheck (i Tirecheck – firma totiž kvůli rozdílné transkripci anglického pneumatika – tyre ve Velké Británii a tire v USA – používá dvojí název) nabízí komplexní systém pro profesionální management pneumatik. Vybaví vás měřáky, které umí odečíst data z pneumatik na vozidle a automaticky je odeslat do příslušné databáze. Těchto služeb využívají společnosti různých velikostí a zaměření – od výrobců a prodejců pneumatik, přes provozovatele autobusové a kamionové dopravy až po servisní firmy či firmy zabývající se správou firemních automobilových flotil.

Tyrecheck má zákazníky rozeseté doslova po celém světě. Každý měl svou databázi v cloudu, některé reporty příliš zatěžovaly zdrojové databáze, velkým oříškem bylo reportovat dohromady. Proto v Tyrechecku došli k závěru, že potřebují provést redesign datového skladu. S přípravou začali nejprve sami, narazili ovšem na řadu problémů, a proto se obrátili na Adastru.

Adastra jim měla pomoci zejména se dvěma oblastmi:

  1.  s nalezením vhodného reportovacího nástroje nad všemi databázemi pro snadnější reporty a dashboardy
  2.  se samotným redesignem stávajícího řešení datového skladu (DWH), který se skládá z několika na sobě nezávislých datových skladů (každý odpovídá jednomu zákazníkovi Tyrechecku) – nyní jich je 35, v budoucnu, s přibývajícími zákazníky Tyrechecku, jejich počet poroste.
35

dnešní datový sklad Tyrechecku se skládá ze 35 nezávislých DWH. V budoucnu jejich počet poroste.

Jaké řešení jsme zvolili

Nejprve jsme se soustředili na vytvoření nového DWH, který pokryje současné požadavky, zkonsoliduje všechna zákaznická data a další údaje. Pro každého zákazníka Tyrechecku jsme vybudovali jeho vlastní datový sklad na cloudové platformě MS Azure, která využívá globální sítě datacenter společnosti Microsoft. Cloudové úložiště MS Azure je geograficky redundantní, zaručuje vysokou dostupnost dat (SLA 99,9%). Tyrecheck i jeho zákazníci ocenili bezpečnost i snadnou škálovatelnost nového řešení DWH z hlediska kapacit pro plánovanou i neplánovanou zátěž. Data jsou snadno a rychle dostupná a lze nad nimi snadno a přehledně reportovat.

Každý zákazník tak zároveň získal vlastní upravené dashboardy – přesně podle svých představ a jen s údaji, které jsou pro něj důležité. Jako reportovací nástroj si Tyrecheck zvolil DataZen, který jsme museli vhodně zakomponovat do webového prostředí zákazníka s požadavkem na single sign-on.

Ačkoliv jednotlivé databáze nejsou zase tak velké (pohybují se v jednotkách miliónů záznamů, a v Adastře umíme s přehledem i stamilióny a miliardy), tady bylo databází více a byly na různých místech a v různých časových zónách. Vše funguje v prostředí cloudu, kdy servery fyzicky uložené v Evropě spolu komunikují velmi rychle. Chcete-li se spojit se serverem fyzicky uloženým třeba v Americe nebo Asii, trvá to o něco déle, ale přesto k plné spokojenosti Tyrechecku i jeho zákazníků.

None
None

Jak projekt dopadl

Projekt jsme úspěšně dokončili a předali zákazníkovi. Data se denně loadují, vytvořili jsme první dashboardy pro největší zákazníky Tyrechecku, který je nyní oslovuje s ukázkou nového dashboardu, domlouvají se konkrétní podoby a zjednodušení návrhů (čím méně údajů, tím je samozřejmě dashboard přehlednější a dá se lépe zobrazit v mobilních aplikacích).

Hlavními benefity projektu jsou:

  • metadaty a parametry řízené procedury pro load ze Stage do DWH (vygenerovaná procedura může loadovat data pro vybraného zákazníka) – specifikem Tyrechecku je, že se jedná o více datových skladů (dnes 35, v budoucnu více). Použití adastřího enginu pro generování ETL procedur by vedlo ke značné inflaci metadat i vygenerovaných procedur (vše by muselo být 35×). Proto jsme engine upravili a mohli vše dělat jen jednou a vygenerované procedury řídit parametry.
  • průměrný čas pro load dat z jedné zákaznické databáze je 5 minut

5

minut – průměrný čas pro load dat z jedné zákaznické databáze

Spolupráce s Adastrou byla mimořádná. Konzultantům Adastry, kteří s námi budovali toto robustní řešení datového skladu, děkujeme za profesionalitu, podporu a nasazení.

Juan Pablo Onofre, IT Project Manager, Tyrecheck

Kdo se na projektu podílel

Naše dobrá pověst stojí na schopných lidech, kteří dotáhnou projekt do zdárného konce. V tomto případě se zákazník mohl spolehnout na tyto konzultanty.

Sdílejte dále:
Petr Matějíček

Technical Solution Architect

Petr Matějíček

Roman Domin

Konzultant

Roman Domin

Zajímá vás podobné řešení? Ozvěte se nám.

Děkujeme

V co nejbližší době se vám ozveme.