Internet věcí je jen nástroj. Mnohem důležitější je, k čemu ho dokážete v byznysu využít. Chcete zvýšit prodej? Snížit náklady? Zvýšit bezpečnost? Nebo dát zákazníkům zážitek, který vás odliší od konkurence?
Internet věcí se aktuálně nejvíce uplatňuje v těchto oblastech:
Obchod
Retail se mění. Pomalu budou mizet pokladní, nastupují chytré regály. Skladovací plochy se zmenšují, dodavatelský řetězec se zkracuje a zrychluje. Objednávání „na sklad“ se stává minulostí. Zákazníci očekávání nové zážitky. Počet beaconů, IoT zařízení, na komunikaci s mobilními zařízeními zákazníků roste raketovým tempem.
Výroba
Čidla monitorují kvalitu prostředí jako je teplota, vlhkost nebo prašnost. Nejde jen o kvalitu pracovního prostředí z pohledu zaměstnanců, ale i o předcházení poruchám a optimalizaci výroby. Nevyhovující podmínky výrobu zdržují a prodražují. Důležitým aspektem je také bezpečnost práce. Díky efektivnímu plánování můžete snížit náklady na logistiku a skladování.
Energetika/utility
Cílem firem i domácností je optimalizace spotřeby energií nebo dodávek vody. Průběžné monitorování spotřeby může nejen optimalizovat jejich spotřebu jako celek, ale také v závislosti na cenách dodávek efektivně snižovat náklady. Dodavatelé naopak využívají internet věcí ke sledování stavu přenosových sítí nebo vodovodních řadů a ke kontrole stavu měřidel.
Zdravotnictví
Pacienti jsou monitorováni pomocí IoT zařízení, které odesílají data lékařům. Na dálku tak lze sledovat například hladinu cukru v krvi nebo krevní tlak. Lékařům umožní upravovat preventivní léčbu podle aktuálního stavu pacienta. V nemocnicích čidla monitorují zařízení, předvídají pravděpodobnost poruchy s cílem ji zabránit, sledují nástroje a preparáty.
Chytré domovy a kanceláře
Na dálku ovládáme světla nebo topení. IoT snižuje plýtvání, přitom zachovává komfort obyvatel nebo zaměstnanců.
Zemědělství
Monitoring stavu rostlin, vlhkosti půdy, množství srážek poskytuje dostatek dat k tomu, abychom dokázali snížit použití pesticidů při udržení stávající kvality a množství produkce. Čidla se uplatňují nejen v rostlinné, ale i živočišné výrobě, kde dokáží například sledovat zdravotní stav zvířat, nebo monitorovat pohyb celých stád.
Marketing
In-store marketing spoléhá čím dál více na internet věcí. Personalizované nabídky, zlepšení zákaznické zkušenosti nebo edukace zákazníků a důraz na odpovědnost a udržitelnost výroby, prodeje i spotřeby jsou nejnovější trendy, kterými se firmy odlišují od konkurence.
Internet věcí vám dá především nový pohled na vaše vlastní data. A vy můžete reagovat, testovat, zlepšovat.
Co chcete zlepšit? Co byste zákazníkům rádi poskytli? Obraťte se na konzultanty Adastry, vymyslíme scénář a pilotní nebo testovací projekt. Pokud bude funkční, nasadíme celé řešení.
- Naimplementujeme vhodné technologie, které umožní pořizovat informace dle přání a potřeb firmy.
- Dodáme komplexní IoT platformu, která umožní zpracovávat a analyzovat libovolná data a flexibilně využívat informace.
- Připravíme plán rozvoje a budeme ho průběžně aktualizovat dle potřeb firmy a trendů.
Zákazníci, kteří se ocitli blízko konkrétní kavárny McDonald’s, obdrželi prostřednictvím aplikace mobilní kupón, který je pobízel k nákupu kávy s tím, že dostanou druhou kávu z nové ochucené řady zdarma. Konverzi provedlo 30 % zákazníků, kteří dostali promo kód, čímž se podařilo překonat původní 20% konverzní cíl.
Firmy využívají internet věcí pro:

Kde je internet věcí nejčastěji přínosem?

Zanechte nám kontakt, ozveme se vám.
Děkujeme
V co nejbližší době se vám ozveme.
