Newsroom


Novinka

04. 05. 2020

Délka čtení: 6 min.

Nakoupeno.online pomáhá v krizi. Lidé ve Vendryni si zvykli objednávat přes internet jídlo z rodinného motorestu

Už téměř 40 let jsou obyvatelé moravské Vendryně zvyklí chodit na svíčkovou do restaurace a motorestu Rosea. Podnik, který patří rodině Semerádových, si na překonání nouzového stavu v důsledku koronakrize pořídil užitečného pomocníka - platformu nakoupeno.online. A plánují si ji ponechat i v budoucnu.

Omezení provozu v důsledku vládních opatření se nevyhnulo ani restauraci a motorestu Rosea ve Vendryni. Nulový příjem se rodina rozhodla změnit tím, že otevřela výdejní okýnko a pořídila si bezplatnou platformu z dílny Adastry nakoupeno.online. “Situace nás zasáhla hodně, protože nám ‘odešel’ hlavní příjem. Proto už druhý týden zkoušíme kombinaci online prodeje s výdejním okýnkem. A zatím to funguje,” říká Martin Semerád z rodinného podniku. Restaurace navíc začala komunikovat se svými zákazníky daleko více přes sociální sítě a uspíšila tak svou digitalizaci.

Rosea se především snaží, aby její zákazníci věděli, že provoz nepřerušila. “Chceme, aby se lidem dostalo do podvědomí, že máme otevřeno a že k nám mohou chodit. Byli jsme zvyklí vydávat denně sto až sto padesát obědů. Teď se to pohybuje mezi dvaceti třiceti jídly,” popisuje situaci Martin Semerád. Podle něj se teprve ukáže, zda se zákazníci do restaurace vrátí. “Děti jsou nyní doma, rodiče jim musí vařit a logicky navaří i pro sebe. Dříve k nám jezdili lidé z okolních firem, brali si houfně jídla. Teď si lidé nosí jídlo z domova i do práce.

None

Nakoupeno.online pomáhá s plánováním nákupů i přípravy jídel

Platforma nakoupeno.online Semerádovým hodně pomohla. Byli by rádi, kdyby ji v budoucnu využívalo stále více zákazníků. “Starší obyvatelé zatím objednávají spíše telefonicky, což je pro nás časově náročné. Až začnou lidé aplikaci více využívat, pomůže to i našim kuchařům. Budeme vědět, kolik porcí denně navařit, jak nakoupit suroviny. Budeme mít informaci, kolik španěláků nebo svíčkových na další den potřebujeme,” říká Martin Semerád. Platforma podle něj vyřeší problémy s plánováním. “Tím, že denně vaříme čerstvé jídlo a ještě se úplně v situaci neorientujeme, pokaždé nám hodně zbyde,” vysvětluje.

Nákup přes platformu si pochvalují i zákazníci, protože je pro ně jídlo připraveno k vyzvednutí na čas a nemusí tak na nic čekat. “My tady na Moravě nežijeme z cestovního ruchu, jsme malá vesnička. Jsme závislí na místních lidech, převážně na víkendových akcích, jako jsou svatby, oslavy, pohřby a podobně. Ty se teď ale pořádat nemohou, proto jsme rádi, že nám nakoupeno.online pomohlo udržet kontakt s našimi zákazníky. Navíc jsme díky tomu schopni platit všechny náklady a udržet zaměstnance, než se situace zlepší,” vysvětluje Martin Semerád.

Restaurace Rosea si v posledních měsících prošla několika zásadními změnami. Ještě před omezením provozu v rámci nouzového stavu se jí výrazně navýšil počet objednávek na rozvoz jídla. “Denně jsme rozvezli až sto padesát jídel a nestíhali jsme. Navíc byl problém s hledáním kvalitních zaměstnanců. Proto jsme se rozhodli rozvoz omezit a soustředit se více na samotnou restauraci. Pak ale přišel koronavirus a všechno bylo jinak. Nyní se soustředíme na to, abychom i v budoucnu využívali nakoupeno.online a aby si na to naši zákazníci zvykli. Kuchaři podle toho budou vařit a my budeme mít jednodušší plánování a logistiku,” dodává Martin Semerád z restaurace Rosea.

Příběh restaurace Rosea v podcastu ČRo Plus

Sdílejte dále: