Newsroom


Novinka

06. 02. 2020

Délka čtení: 2 minuty

Forbes: Tady došlo pivo a ta fronta je moc velká. Jak vypadá obchod budoucnosti?

Cesta digitalizovanému retailu je vyšlapána. Nahlédněte do Obchodu budoucnosti očima redaktora Forbes. Displej u vstupu s personalizovaným pozdravem, aplikace s rozšířenou realitou a mobilní hrou, zrcadlo komunikující se zákazníkem, chytrý regál i dashboardy jsou z dílny Adastry.

Na tomhle obchodu by nebylo nic divného. Tedy pokud by mě u vchodu nevítala velká obrazovka s personalizovaným pozdravem.

None

Nebylo by na něm nic divného, kdybych nebyl u kávovarů vyzván, ať na ně namířím svým chytrým telefonem. Pomocí rozšířené reality se dozvídám produktové informace, což, pravda, tak zajímavé není. Rázem se ovšem spouští mobilní hra, kdy se mám kapslemi trefovat do jednotlivých kávovarů. Daří se a na konci získávám slevu na nákup.

None

Pokračuji dále k sekci s oblečením. Zkusím si tričko a zrcadlo mi hlásí, že to vypadá skvěle. Prý jestli bych ale raději nechtěl sáhnout po velikosti M. Fér poznámka. A zatímco si vybírám věci, na obchodním „backendu“ běží vše hladce a systematicky.

None

Nikdo za zaměstnanců neprouplouvá mezi mezi uličkami jen tak, všichni přesně vědí, co a kdy mají dělat. Regály jsou vybavené hmotnostními čidly a automaticky dávají vědět, kdy na nich leží nedostatek zboží. Chytrý kamerový systém pak pozná, že toho pilsneru je nejen málo, ale je i ledabyle vystavený.

O chybě jsou pomocí interní komunikační platformy informováni pracovníci a zamíří tam ten, jenž je nejblíž a jako první v aplikaci stiskne tlačítko „Jdu tam“. To samé se děje v případě, když se nakupující, kterou systém označil jako ženu ve věku zhruba 31 let, rozhlíží kolem a evidentně potřebuje poradit. „Jdu tam.“

Fronta se poté u pokladen téměř nestihne vytvořit, neb zas a znovu zasahuje chytrý kamerový systém, který předpoví její vznik.

None

No a protože je to celé obaleno posvátným omnichannelem, při nákupu v kávovém e-shopu mi doporučí nikoli náhodnou, ale komplementární položku k mému offline nákupu. K dispozici je pochopitelně chatbot, a pokud by na mé záludné otázky nestačil, spojím se během sekundy v reálném čase s lidským protějškem.

Zhruba tak vypadá zhmotněná vize retailu, kterou Microsoft ve spolupráci s celou řadou tuzemských startupů a technologických firem představil na letošním Retail Summitu.

Je tam Feedyou, tvořící snad ty nejlepší chatboty v Česku, a Mluvii s celou komunikační platformou, ať už psanou, mluvenou, či pomocí videa. Karlínská Adastra přišla s kamerovým řešením, které pozná pohlaví a odhadne i věk, zatímco Motionlab vytvoří personalizovaná videa. Shelfmonitor v reálném čase sleduje vytíženost regálů a Ydistri obchodníkům radí, kam špatně prodejné zboží přesunout, aby se konečně prodalo.

Vesměs všichni zapojení podnikatelé potvrzují, že jejich řešení už v menším či větším rozsahu využívají reální klienti. Tak hurá do boje s Amazon Go.

Převzato z Forbes.cz z 5. 2. 2020. 

Sdílejte dále:

Chci se dozvědět víc

Děkujeme

V co nejbližší době se vám ozveme.