Newsroom


Tisková zpráva

11. 03. 2019

Délka čtení: 2 minuty

Březnové setkání Adastra DW klubu se zaměřilo na automatizaci datových skladů

Letošního prvního setkání Adastra DW Klubu se zúčastnilo několik desítek specialistů z oblasti Information Managementu, kteří se přišli inspirovat a podělit o své zkušenosti s automatizací datových skladů. Akce se uskutečnila 6. března v pražském hotelu Grandior. 

Mezi řečníky vystoupili hned v úvodu setkání Iveta Kutištová, která má ve společnosti I KEA na starost věrnostní programy IKEA Family a IKEA Business a v posledních letech také obohacování datového skladu, a Jan Medek z Adastry, který pro společnost IKEA realizuje projekty.

„Máme kompletní řešení a zákazník si u nás může nakoupit vše pod jednou střechou – nábytek, doplňky i občerstvení v restauraci“, uvedla Iveta Kutišová. Zároveň doplnila, že to přináší obrovské množství dat, zejména účtenek, kterých od roku 2007 společnost vydala ve svých pobočkách ČR, na Slovensku a Maďarsku na 105 milionů. Z tohoto důvodu se firma rozhodla pro digitalizované řešení ve spolupráci s Adastrou, které v rámci případové studie přiblížila.

„Nechali jsme si vytvořit webovou aplikaci pro zaměstnance, kteří zákazníkům dohledávají údaje ke zboží. Díky ní ušetří 50 % času,“ doplnila manažerka. Díky tomu už zaměstnanci nemusí hledat účtenky ve třech různých systémech, což dříve zabíralo řádově minuty. Nyní celý proces trvá jen několik sekund.

Jan Medek zároveň poznamenal, že veškeré informace jsou nyní uloženy v datovém skladu v cloudu. Shromážděné údaje se následně využívají dále pro reporting a další analýzy (např. nákupního chování).

Přečtěte si celou případovou studii.

Tématu nakupování se věnoval také Ondřej Vaněk z Blindspot Solutions, který ve svém vystoupení shrnul dosavadní zkušenosti s predikcí nákupního koše pomocí umělé inteligence (AI).

David Holeš ze společnosti A taccama dále nabídl technologické okénko, ve kterém představil novou větev produktů pod názvem Ataccama One. Ty jsou typicky určeny firmám, kterým data přináší skutečně významnou hodnotu a tvoří podstatu jejich fungování. Společnost jim poskytuje vlastní technologie a péči o data od jejich vzniku přes zpracování až po jejich poskytnutí, respektive zánik. 

Martin Bém, BI Competency Leader Adastry, následně pohovořil o vlastním konceptu automatizace DWH: „Automatizace Data Warehousingu je dobrý sluha, ale špatný pán,“ uvedl. Proto, aby platila první varianta, je podle něj nutné zvolit vhodný framework v souladu s reálnými potřebami každé firmy: „Kromě otevřeného DWA Frameworku doporučuji nechat si postavit custom DWA Framework, vždy řešit vývoj i provoz dohromady a taky nezavádět DWA příliš pozdě.“ 

David Kaláb z Adastry závěrem na vystoupení Martina Béma navázal a pohovořil o tom, jak využít předpřipravená řešení při implementaci datového skladu. „Věřím, že vždy existuje kombinace technologií, které vedou k řešení,“ ujistil přítomné.

Děkujeme všem účastníkům za společné setkání a těšíme se opět příště u nového tématu!

Sdílejte dále: