Newsroom


Tisková zpráva

20. 08. 2019

Délka čtení: 4 minuty

Adastra přináší do ČR revoluční reportingový nástroj s prvky umělé inteligence

Mezinárodní konzultační společnost Adastra se stala partnerem americké společnosti ThoughtSpot pro region CEE. Díky Adastře se tak nejen na český trh dostal rychlý a snadno ovladatelný reportingový nástroj s prvky umělé inteligence, který mohou plně využívat i lidé bez znalosti IT. Propojení přirozeného vyhledávání v datech doplněné umělou inteligencí přináší firmám nové možnosti a radikálně mění jejich fungování.

ThoughtSpot je nástroj nové generace, který vytváří reporty v reálném čase. Čím více dat firmy v dnešní době mají, tím méně informací z nich kvůli přetíženosti svých analytiků dovedou dostat. Jednoduché použití ThoughtSpotu je tak ideálním řešením pro laiky i datové analytiky, kterým nabízí usnadnění práce.

Digitální platformu dokáže „jedním kliknutím“ ve firmách používat téměř kdokoliv. Analyzuje firemní data a zobrazí požadované informace bez nutnosti zadávat požadavky na tvorbu reportů IT oddělení. Uživatel se dotazuje firemních dat stejně, jako se ptá na běžné věci Googlu. Adastra plánuje nástroj nabízet ve všech odvětvích, v nichž působí.

„Společnosti potřebují analyzovat stále větší objemy dat, chybí jim však kvalifikovaní analytici. Protože ThoughtSpot dokáže ovládat i člověk bez technického vzdělání, mohou nyní společnosti vytvářet datové analýzy a pružně reagovat v byznysu i bez čekání na přetížené IT oddělení,“ říká Michal Kratochvíl, ředitel divize Banking a Automotive, Adastra ČR.

ThoughtSpot se v roce 2019 stal lídrem v Magickém kvadrantu pro analytické a BI platformy společnosti Gartner. Využívají ho takoví giganti, jako jsou například americký obchodní řetězec Walmart či automobilka Daimler, z oblasti financí a pojišťovnictví Société Générale, AXA, Royal Bank of Scotland, National Australia Bank nebo telekomunikační operátor Vodafone.

„ThoughtSpot pracovníkovi na jakékoliv úrovni umožňuje jednoduše klást dotazy tak, jak je zvyklý z jiných vyhledávačů, a otázky dále upravovat nebo rozšiřovat. Za chodu tak lze získávat detailnější informace. V případě, že už ho nenapadá žádný dotaz, přichází umělá inteligence. Jejím úkolem je automaticky analyzovat dataset, s nímž uživatel pracuje, detekovat anomálie a zajímavosti v datech a poskytnout výsledky formou, které uživatel rozumí,“ vysvětluje fungování reportingového nástroje Jan Bednář, specialista Adastry na AI-Driven analytiku.

Benefity ThoughtSpotu v kostce:

Byznysové:

  • Jednoduché použití – zanalyzovat data a postavit si dashboard dokáže během několika sekund kdokoli.
  • Žádné čekání – informace jsou k dispozici v grafické formě ihned, stačí se zeptat vyhledávače.
  • Vyhledávání pomocí nápovědy – dynamické návrhy během vyhledávání uživateli pomohou vždy specifikovat dotaz.

Benefity pro datové analytiky:

  • Usnadnění práce – už žádné backlogy práce → více času na strategickou práci s daty.
  • Kalkulace v reálném čase – přesné a okamžité kalkulace na jakékoliv úrovni v reálném čase.

V souvislosti s novým partnerstvím Adastra organizuje pro odbornou veřejnost webinář. Na něm se účastníci dozvědí, jaké možnosti a výhody jim využívání ThoughtSpotu přinese. Webinář proběhne 19. září 2019 od 14 hodin a zájemci se do něj mohou registrovat už nyní na www.adastra.cz/cs/skoleni/ai-pro-bi-budoucnost-self-service-analytiky/.

None
Sdílejte dále: