Newsroom


Novinka

20. 02. 2020

Délka čtení: 5 minut

5 tipů, jak zlepšit zákaznickou zkušenost na prodejnách v roce 2020

Doba jde neustále dopředu a každý rok přináší množství novinek, a to i v oblasti retailu. Zákazníci jsou náročnější a každým rokem očekávají lepší servis a zákaznické služby. Důležité je být vždy o krok napřed, než je konkurence, a přinášet zákazníkům něco nového.

Přečtěte si pár tipů, jak si udržet stávající zákazníky a jak přilákat na prodejny zákazníky nové:

1. Vytvořit interaktivní zábavu

Co si pod takovou interaktivní zábavou představit? Třeba interaktivní reklamu, kdy rozpoznáme věk, pohlaví a náladu návštěvníka a na základě těchto údajů mu na obrazovkách umístěných v obchodě nabídneme relevantní obsah na míru pro daného zákazníka. Obsah se může propojit i s dalšími daty, jako jsou data o počasí či o produktu, u kterého se právě nachází. Například pro ženu okolo 30 let, která se usmívá a právě si prohlíží krásné šaty v horkém letním dni, spustíme video reklamu ukazující několik kamarádek užívajících si báječné léto u vody v právě těchto krásných šatech. Interaktivní reklamou jsme schopni vyvolat emoce v zákaznících přímo na prodejně, zlepšit tak jejich zákaznickou zkušenost a ovlivnit jejich rozhodování. Interaktivní reklama se může vztahovat přímo k danému produktu nebo k aktuálním slevám či marketingové kampani, která aktuálně probíhá.

2. Vzbudit emoce

Jinou z možností, jak vzbudit v zákaznících emoce, je třeba zrcadlo komunikující se zákazníkem o produktu, který si zrovna zkouší. Zrcadlo rozpozná, jestli se jedná o ženu nebo muže, a přímo na sobě mu/jí zobrazuje relevantní informace o produktu. Nabízí také další možnosti barvy produktu, dostupnost jiné velikosti na skladě a třeba i radí, které doplňky se k danému produktu hodí. Zrcadlo také umí upozornit na právě probíhající slevy či akce. Například při koupi 3 kusů právě zkoušeného produktu dostanete 3. kus zdarma. Komunikující zrcadlo dnes určitě patří mezi netradiční možnosti komunikace se zákazníkem, která každého návštěvníka prodejny rozhodně zaujme.

3. Nezapomínat na data

V online světě se sbírají veškeré údaje o zákaznících na webových stránkách. Dokážeme zjistit konverze, jak dlouho se zákazník zdržel na stránce, kudy se po stránce pohyboval, na co nejlépe reagoval a na základě těchto dat jsme schopni efektivně optimalizovat webovou stránku tak, aby konverzní poměr byl co nejefektivnější.

Do nedávna to byla výhoda pouze online světa, ale nyní jsme schopni sbírat stejné informace pomocí digitálních technologií i na prodejnách. Víme, kolik zákazníků přišlo na prodejnu, jak dlouho se zdrželi, kudy se pohybovali, o který produkt měli zájem, jestli si produkt byli zkusit, zda je oslovil zaměstnanec, jestli se k vám vracejí a mnoho dalších informací. Na základě těchto dat jsme schopni efektivně optimalizovat prostor prodejny, aby se zlepšila zákaznická zkušenost a zvýšily se prodeje stejně tak, jak je to v online světě.

4. Vidět souvislosti

Jedno z umění marketingu je schopnost vidět souvislosti a umět se přizpůsobit. I s tím v dnešní době mohou pomoci technologie. Propojením dat z jednotlivých provozoven s daty o počasí, z prodejních a CRM systémů najednou uvidíme souvislosti v historických datech, které nám dosud unikaly. Jsme schopni měřit každou efektivitu změny na pobočkách a rychle určovat, jestli se nám daná změna vyplatí či nikoli. Umíme porovnávat jednotlivé prodejny a najít vzorce, proč je která provozovna úspěšnější.

5. Přilákání zákazníků na prodejny a komunikace na prodejně

Častou otázkou je: „Jak vůbec zákazníky přimět, aby do prodejny vstoupili?“ Do prodejny může lákat reklama reagující na pohyb procházejícího zákazníka před prodejnou. Upozornit na obchod může i vyskakovací free Wi-Fi.  Skvělým lákadlem je často i humanoidní robot, který vítá zákazníky v prodejně a radí jim kudy a kam se mají vydat.

Nejefektivnější komunikaci se zákazníkem před prodejnou nebo i uvnitř nabízí mobilní aplikace, která může zobrazovat aktuální slevy, upozornit na prodejnu pomocí gamifikace, anebo zjednodušit nákup pomocí navigace či zobrazovat další informace o produktech v rozšířené realitě.

Sdílejte dále:
Adéla Mikschiková

Business Development Manager IoT

Adéla Mikschiková

Chci se dozvědět víc

Děkujeme

V co nejbližší době se vám ozveme.