Prodejní potenciál

Prodejní potenciál

Zvyšujte efektivitu prodeje a péče o zákazníky s textovou analytikou, zaměřte se na profitabilitu i share of wallet.

Chrlí vaše systémy miliony nebo miliardy dat, které necháváte ležet ladem? Jak s nimi pracujete? Chcete je využít pro zvýšení efektivity prodeje, tvorbu klientských segmentů nebo snížení rizik? V Adastře víme, jak na to.

Propojujeme byznys konzultace a pokročilou analytiku, která se opírá o techniky z oblasti Data Science a Machine Learning. Úspěšně realizujeme úlohy jako:

  • Analýza zákaznického potenciálu pro prodej produktů a služeb (Next best action/Next best offer)
  • Analýza chování zákazníků (na webu, v internetové/mobilní bance, životní cyklus využívání produktů)
  • Analýza využívání komunikačních kanálů (omni-channel)
  • Analýza interakcí zákazníka se společností (customer journey)
  • Analýza událostí zákazníka a následných reakcí společnosti (kontextový marketing)

Vytěžíme vaše data z různých oblastí, umíme pracovat i s právě vznikajícími daty. Díky Big Data platformám zpracujeme velká data, spojíme data z různých zdrojů a připravíme komplexní obrázek o vašich klientech. Navíc vaše vlastní záznamy obohatíme o dostupná data třetích stran a s nástroji na zpracování Big Dat rozšíříme vaše datové možnosti.

Představte si, že místo stovek atributů budete mít u každého zákazníka bohatou sadu prediktorů o rozsahu tisíců sloupců. Každého klienta si budete umět popsat z různých úhlů pohledu, budete umět zachytit významné změny v jeho chování, jeho potřeby i jeho komunikační preference. Naše pravděpodobnostní modely vám přepočítají skóre klienta při jakékoli změně dat na vstupu. Efektivita vašeho marketingu díky tomu může násobně růst.

Textová analytika

Umíme pracovat i s textem. V jedné bance jsme díky popiskům transakcí dokázali dobře identifikovat zákazníky, kteří mají děti ve školním věku, a na začátku září jsme jim nabídli povolený debet. Očekávaná míra konverze na základě dosavadních zkušeností ze strany banky byla ve výši 0,5 %, skutečná míra konverze přesahovala 6 %, tedy náš výsledek byl lepší více než dvanáctinásobně.

Kdy využijete textovou analytiku?

  • Při analýze sentimentu pisatele (analýza hodnocení produktu nebo služby, analýza hodnocení v Net Promoter Scores, analýza příspěvků v diskusních skupinách a na sociálních sítích apod.)
  • Při kategorizaci klíčových informací v textu (rozdělení e-mailových zpráv k odbavení odborným pracovištěm, kategorizace finančních plateb na základě popisků atd.)

Všechny transakce dokážeme podrobně kategorizovat. V datech hledáme netušené souvislosti. Zapojením textové analytiky často vznikají nové ukazatele, které přispívají k vyšší efektivitě marketingu nebo skóringu.

10x

10krát úspěšnější, než při použití standartních postupů bez využití textové analytiky, byla kampaň s nabídkou úvěru cílená v září na rodiny se školními dětmi. (Adastra)

Zvyšování hodnoty zákazníka

Základním principem úspěšného růstu je schopnost získat a udržet klienta a dále s ním vztah rozvíjet. Toho lze úspěšně dosáhnout jedině tak, že svého klienta budete dokonale znát, rizikovostí a rodinnou situací počínaje a produktovými preferencemi a oblíbenými komunikačními kanály konče. Na základě těchto dat stanovíme odpovídající celoživotní hodnotu (lifetime value) zákazníka a strategii, jak tuto hodnotu dále rozvíjet.

Profitabilita

Víte, jak poznat, zda a kolik vám klient vynáší? Na první pohled to možná působí triviálně, ale řešení bývá ve většině případů poměrně složité. Začít můžete finančním obratem a výší slevy. Nicméně v detailu má každý produkt a zákazník různou ziskovost, protože se liší náklady na jeho pořízení, náklady na komunikaci s klientem a musíte počítat i s náklady na obsluhu produktu, chod administrativních oddělení atd. Spojte se s Adastrou pro realizaci komplexní úlohy, máme zkušenosti z velkých i malých bank.

Share of wallet

Víte, že má váš klient účet nebo jiné finanční služby u jiného bankovního ústavu? Zkuste odhadnout jeho potenciál a spočítat „váš podíl v peněžence klienta“ (share of wallet). Díky němu začnete pracovat s personalizovanou strategií, jak zvýšit počet vašich produktů a služeb na celkové peněžence klienta.

Rádi byste získali řešení přímo na míru vašim potřebám? Kontaktujte nás ještě dnes.

Zanechte nám kontakt, ozveme se vám.

Děkujeme

V co nejbližší době se vám ozveme.

Dagmar Bínová

Big Data Science Leader

Dagmar Bínová