Většina firem obdrží informace, že jejich stránky nebo aplikace nefungují, nejčastěji ze sociálních sítí nebo od nespokojených klientů, kteří začnou volat na infolinku, případně od novinářů. Až v tento okamžik zpravidla začíná IT oddělení hledat problém.

Řešením je nasazení aplikace, která dokáže včas upozornit na možnosti výpadku webů nebo aplikací a to až se 4 hodinovým předstihem. Toto označilo jako skutečně aktuální téma 81 % účastníků Roadshow Dynatrace Perform, která se konala 18. května 2017 v hotelu Majestic Plaza v Praze.

Application Performance Management se tak stává důležitou součástí byznysu nejen velkých korporací. Dokáže monitorovat odezvy více než 10 aplikací a Tomáš Počta z České spořitelny ji dokonce označil za nejdůležitější aplikaci v bance. Jeho kolega Jaroslav Pšenička uvedl, že až v 80 % případů ví IT oddělení o problému dřív, než ho stihnou zaznamenat zákazníci banky. Navíc čas na odstranění chyb se tak díky aplikace Dynatrace zkracuje z 1 hodiny na cca 10 minut.

Na roadshow dále vystoupil Jiří Kurejko, managing consultant Adastry, za společnost Dynatrace Regional Director Marek Dróżdż a EMEA Solution Director Roman Spitzbart. O fungování nové aplikace v praxi hovořili zástupci České spořitelny a České pojišťovny.

Prezentace se zúčastnilo okolo třiceti profesionálů z řad odborné IT veřejnosti.