22 – 35 % provozního zisku. Právě tolik podle kvalifikovaných odhadů stojí firmy ročně využívání nekvalitních dat ve vlastním podnikání. To však není jediný dopad…

Přístup k informacím sám o sobě není výhrou, jejich kvalita je stěžejní. V řadě případů firma „jen“ utrží ostudu, pokud například kvůli chybným údajům nesprávně osloví zákazníka. Horší scénář pak končí poškozením vlastní značky a jistě nalezneme i příklady, které měly etické dopady či právní dohru. 

I přesto, že zájem o tzv. Big Data neustále narůstá a zvětšuje se i okruh oborů firem, které se učí s informacemi nakládat, stále se objevuje řada nejasností, z nichž právě otázka kvality dat a jejich efektivní správy bývá tou nejčastější. Více zdrojů informací totiž znamená riziko výskytu chybných či duplicitních dat a obecnou složitost jejich správy. Zkuste si sami odpovědět, zda máte ve firmě k dispozici konkrétní a správné informace, které právě v daný moment potřebujete. Ne? Pak je třeba se zamyslet nad tím, jak ve firmě data udržujete a zajišťujete jejich kvalitu – čistotu, tedy Data Governance.

Chcete více argumentů, proč se vám to vyplatí a vědět, jak a kdy začít s „úklidem“ ve vašich datech? Přečtěte si celý článek online ZDE!

Autor článku: Jaroslav Tykal, konzultant pro oblast Master Data Management ve společnosti Adastra

Zdroj: IT Systems (11/2015)

 

Máte zájem se dozvědět více o této problematice? Přečtěte si o Data Governance a zeptejte našich odborníků!