Ve čtvrtek 19. dubna 2018 proběhl v centru Prahy seminář POPAI, který byl určen zástupcům společností, které působí v retailu nebo do retailu dodávají. Jedním ze čtyř řečníků, kteří na akci v sídle IPSOS vystoupili, byl také Martin Rys, competency leader Adastry, který se se svým týmem věnuje oblasti Internetu věcí (IoT) a zastřešuje např. projekt Next Generation Store neboli „smart“ kamenný obchod.

To, že se moderní technologie včetně IoT stále více hlásí o slovo, je jasné všem a ve všech oborech. A retail nechce zůstat pozadu. Není tak bez zajímavosti, že pokud otevřete dva kamenné obchody se stejnou nabídkou a v jednom začnete hned s pořizováním, využíváním a analyzováním dat z IoT (počet návštěvníků, pohyb zákazníků po obchodu, monitoring pokladen, konverzní poměry, analýza návštěvnosti zón, heatmapy apod.), za pár měsíců bez problémů předběhnete svého konkurenta. A to nejen v oblasti zisku (obsloužení více zákazníků či interaktivní působení na zákazníka s přesně cíleným doporučením), ale i v efektivitě prodejny a spokojenosti zákazníků (např. úspora času vašich zákazníků díky minimalizaci front u pokladen), kteří se pak do vašeho obchodu rádi vrátí.

Budoucnost „smart“ kamenných obchodů staví také na propojení s aplikací v mobilním telefonu. Díky ní bude zákazník v obchodě nasměrován k příslušnému regálu s produktem, který hledá. Dokonce již v momentu, kdy potenciální zákazník bude okolo vašeho obchodu jen procházet, ho zaregistrují venkovní čidla a dostane přes mobilní aplikaci zprávu, co je u vás právě v akci. Ano, míříme k integraci celého nákupního procesu.

Přijde vám to jako daleká budoucnost? Omyl. Bude to dřív, než si myslíte. Adastra dokáže připravit na blízkou budoucnost i váš business.